Temaguide:

Samarbeidspartnere:

Altomreiser.no - Norges største reiseguide

Puppeklypere

Like ved Auroville finner man også noen av de vakreste strendene i India. Milevis av øde lange sandstrender går langs hele kysten. Om man holder seg unna turiststedene, kan man lett ha hundrevis av kvadratmeter sandstrand for seg selv. Og for de som vil surfe er her gode muligheter.

Artikler i samme serie:

7. Himmelske Pondicherry
  8. Verdens beste lesesal
  9. Puppeklypere
  10. Krangle aldri med en rickshawsjåfør!
  11. Bollywood - here we come
På den aller beste stranda som tilhører Auroville, kommer det mange surfeturister. Strendene er rett og slett knall bra! Men vær forberedt på ”puppeklyperne”, som er en historie i seg selv. Indere i Pondicherry (som indere flest) har enda ikke blitt vandt med at det stadig kommer flere turister til byen. Og de har sjelden eller aldri sett kvinner i bikini før. Så tåler man ikke å bli beglodd på sine fordeler, har vestlige damer absolutt INGENTING å gjøre på strendene her. Her må man bare regne med at kanskje et titalls menn setter seg bare noen meter unna deg og sitter der i timevis og stirrer med store øyne. Dette gjelder ikke bare unggutter, men så vel menn i alle aldre. (Samt en del indiske sjokkerte kvinner.) Men så lenge de bare stirrer, så har vi vel ikke noe vi skulle sagt. Når vi får nyte strendene deres, forlanger de nok å få noe igjen.J Men til tider kan det bli altfor mye. På strendene nær studiesenteret opplevde noen at unggutter til stadighet kom nærmere og nærmere med det formål å klype oss i puppene. Dette er visst en trendy lek blant yngre indiske gutter. Men enda verre er det i selve byen. Det høres kanskje utrolig ut, men i byen kan ”puppeklypere” skjule seg bak hvert hjørne, selv på lyseste dagen.

Jeg hadde selv en ubehagelig opplevelse med disse klåfingrene. Da jeg har puppestørrelse small, trodde jeg at jeg var langt i fra faresonen for å bli ”knadd” på. Men lykkelig uvitende skulle det vise seg at pupper er pupper for inderne. Jeg og en venninne hadde vært ute og spist en sen middag. Vi hadde fått streng beskjed om å ikke gå alene ute om kveldene, så vi var alltid to eller flere. Og vi var også påpasselige med å dekke skuldre og knær for å ikke tiltrekke oss oppmerksomhet. (Skuldre og knær er de mest intime sidene hos indiske kvinner, og skal alltid skjules, noe vi nordmenn hadde store problem med å forholde oss til i heten.) Det var kun tre minutter å gå fra restauranten til hotellet vårt, men på den lille turen opplevde vi ofte innpåslitne menn. Denne dagen ble vi forfulgt av en ekstra innpåsliten yngre mann på sykkel, som bare flirte da vi ba ham holde avstand fra oss. Og før jeg visste ordet av det, kom han i en enorm fart på sykkelen bakfra, og før jeg i det hele tatt rakk å reagere, kneip han puppene mine i full kraft, før han syklet videre. Jeg ble så forskrekka og lamma av den frekke seansen at det gikk noen sekunder før jeg reagerte, men da jeg kom til meg selv, brølte jeg de styggeste ord jeg kan på engelsk etter han. Reaksjonen hans var bare at han flirte hånlig. Og ikke nok med det, rett før vi kom til hotellet, kom han tilbake og bønnfalt meg om å tilgi han, men da jeg fortsatte å kjefte på han, fikk han på mirakuløst vist tak i rumpa mi også! Et puppeknip og et rumpeknip er ikke dagligdags for indere å få til på en og samme kveld!!:) Og denne ubehagelige men samtidig litt komiske hendelsen var ikke engangstilfelle, dette skjedde flere ganger både med meg og mange av mine venninner. Samme hvor mye vi beskyttet oss og var observante, klarte de desperate inderne likevel ofte å lure seg innpå oss. I ettertid har vi bare flira av de ubehagelige hendelsene, for det er komisk hvor desperate godt voksne indiske menn kan være. Et lite puppeklyp ga dem sikkert tilfredsstillelse for resten av livet! Uansett anbefaler jeg alle kvinner til å aldri gå alene om kveldene. Faktisk ble to studievenninner overfalt av en mann like ved hotellet vårt, men til alt hell fikk de ropt om hjelp. Det kunne gått mye verre om hun som ble lagt i bakken var alene… Så puppeklyperne er altså ikke bare å leke med, selv om de som regel er små ufarlige stakkars spjælinger, som aldri har sett en pupp før.